Неділя, 12.05.2024, 22:33
Вітаю Вас Гість | RSS

                       Сайт Дзензелівської школи     Електронна адреса: Dzen_sh@ukr.net    



 

                                                                

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2016 » Квітень » 21 » Свято в початковій школі
15:11
Свято в початковій школі

      

     

 Свято в    

  початковій школі

 «Ми маємо права,   але маємо

    і обов’язки »

  Підготувала

 вчитель початкових класів

           Дігтяренко Світлана Олексіївна            

.

Мета: познайомити учнів зі змістом основних статтей Загальної Декларації прав дитини, Конституції України, допомогти запам’ятати основні поняття, розвивати пам’ять, мову, вміння класифікувати й узагальнювати, довести учням, що в основі документів про права людини мають лежати основні потреби всіх людей.

 

                                       Хід заходу

 Країн на світі є чимало —

 Великі, дружні і малі.

 Ми ж вирушаємо у Право —

 Країну мрій людей всіх на Землі.

 

 Хоч не знайдеш її на карті.

 Вона порадник добрий у житті.

 Дає знання громадянина

 Заради спільної мети:

 Щоб розквітала ненька Україна —

 Велика, рідна, мила Батьківщина.

Ведучий. Давним-давно, ще у стародавні часи, у людей виникла необхідність відстоювати свої права. Спочатку це робили силою. Слабка людина не мала жодних прав, якщо в неї не було сильного покровителя, що бажав  би допомогти їй у вирішенні спорів.

 Тривалий час діяв неписаний закон „ Хто сильний, той і правий”. Але коли виникли перші  держави, правителі яких прагнули встановити загальний справедливий порядок і норми життя для усіх громадян, у людське суспільство прийшов закон права. Тепер держава ставала на захисті й сильного, й слабкого. Головним критерієм права стала справедливість, а не сила.

          Ведуча. З тих пір минуло багато століть. Держави створювалися, розросталися, процвітали або гинули. Чому? Як свідчить історія, правителі й уряд не завжди  піклувалися про свій народ. Так, оголошуючи сусідній країні війну чи приймаючи  яке-небудь політичне рішення, правитель прагнув задовольнити лише свої інтереси  й зовсім не замислювався над долею простих людей. Отже, людству потрібно було щось придумати, знайти такого захисника, який міг би примусити державу поступитися своїми інтересами заради інтересів своїх громадян і постійно піклуватися про них.

         Ведучий. У 1948 році держави підписали Загальну декларацію прав людини – документ, у якому вони пообіцяли одна одній і своїм народам забезпечити громадянські права й свободи, рівність усіх перед законом, особисту недоторканість, свободу совісті, можливість дотримуватись своєї релігії  й багато іншого.

 

         Учитель. Загальна декларація прав людини – важливий і корисний документ. Але в ньому говориться про людей загалом – і жодного слова про дітей. Але ж дітии потребують особливої уваги й захисту з боку держави.

 

         1-ий учень.                  Найбільше я хочу,

                                               Щоб мир був на світі,

                                               Як небо – у зорях,

                                               А сад наш – у цвіті.

        

          2-ий учень.                  Найбільше я хочу,

                                               Щоб сонце щоранку

                                               Зі мною віталось,

                                               Присівши на ганку.

        

3-ий учень.                  Найбільше я хочу,

                                      Щоб рідна матуся

                                      Всміхнулась мені,

                                      Коли я усміхнуся.

 

4-ий учень.                  Серденько дитяче хай смутку не знає

                                      Про це вам школярик малий нагадає.

                                      Ми вмієм сміятись, ми вмієм дружити,

                                      Ми хочемо в ласці і ніжності жити.

 

  Учитель. Саме тому 1989 року було прийнято  окремий документ під назвою „Конвенція про права дитини”. Конвенція – це міжнародна угода. У ній держави беруть зобов’язання дотримуватись прав  кожної дитини. І наша держава також підписалася під цим документом, а значить – пообіцяла світові  піклуватися про своїх  маленьких громадян.

Конвенція ООН про права дитини містить 54 статті. В них ти знайдеш 40 прав, які  має дитина

Познайомтеся з основними вашими правами і запам’ятайте їх.

а)Вірші учнів

1.  Конвенція – це просто

Оголошення всіх прав,

Є права й в дітей,звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

2 Знайте ж, що усі  ви – рівні,

Від народження в правах,

І людина – змалку вільна,

Наче в небі синій птах…

3. Знайте ж, змалечку, всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто в усьому світі

Їх не сміє ображать!

4. Треба діткам всього світу

Не сваритись,а дружить,

І по правилах хороших,

По закону треба жить.

         До вашої уваги казкова правова вистава „Попелюшка”.

          Попелюшка.    

 

             Мушу звечора до ранку,

             Працювати я на ганку,

             У кімнатах прибирати,

             Пил повсюду витирати.         

             Наварити смачно каші,                

                Чай  налити  повні чаші

 

                                             Прати речі, прасувати,

                                             Скільки може це тривати...

             

  Мачуха.          

                                              Попелюшко, ти ж ледащо,

                                              І годую тебе за що?                 

                                              Вмить прокинуться дівчата

                                              треба каву їм подати.

        

Попелюшка.                        Матінко, та лихо з вами,

                                               Ледве я плету ногами.

                                              

Мачуха.                                То тобі роботи мало!

                                               Зараз я за мить прийду,

                                               Ще і щось тобі знайду.

 

Попелюшка.                        Горе, лишенько, біда,

                                               Бо нема в мене життя

                                               Щоб з дівчатами пограти,

                                               Пісню гарну заспівати,

                                               Книжку хочу почитати,

                                               Трохи би помалювати.

                                               Кажуть: це ж бо не твоє

                                               Ще ж робота в тебе є.

 

 Мачуха.                               Побіжи-но до криниці,

                                               Набери іще водиці,

                                               Дров із двору принеси,

                                               Та у пічку поклади.

                                               Тіста трохи заміси,

                                               Та спечи нам пироги.

                                               Ще скопати треба грядки,

                                               Та берися вмить за прядки.

                                               Потім сіно поскладай

                                               Та вечерю нам подай

                                               Далі посуд ти помий,

                                               В глеки молока налий.

                                               Будеш вправно це робити,

                                               Зможеш трохи відпочити!

 

Попелюшка.                        Ой, нічого я не вдію,

                                               Бо перечити не вмію,

                                               Мушу лиш коритися

                                               З цим усім миритися

                                               Попелюшко!

                                               - Вже гукають. Побіжу, бо покарають.

 

Гра «Мікрофон» А які ви знаєте права дитини?

Ст.  6 «Кожна дитина має невід’ємне право на життя».

Ст. 7 «З моменту народження кожна дитина має право на ім’я і набуття громадянства».

Ст.  9 «Кожен маленький громадянин має право вільно висловлювати думки… отримувати інформацію».

Ст. 10 «Кожній дитині гарантується право на свободу, особисту недоторканність та захист гідності».

Ст.  24 «Право дитини на охорону здоров’я»

Ст.  28 «Право дитини на освіту»

Ст.  31 «Право на відпочинок»

Ст.  37 «Право не піддаватися катуванням та жорстоким покаранням».

 

Учитель.

в) Міні-сценка.

-  А я знаю що ви підготували сценки!

Сценка 1 Зайчик, Лисичка, Ведмідь.

Зайчик

Раз, два, три, чотири, п’ять

Вийшов зайчик погулять!

В мене є смачна цукерка,

Є скакалка, є люстерко (показує)

Лисиця

Йди сюди, малюк вухастий!

Мусиш все мені віддати!

Дай скакалку! Дай цукерку!

Тай на що тобі люстерко?

Це мені воно згодиться,

Я ж красунечка Лисичка!

Ведмідь

Конвенції, Лисице,

Ти звичайно не читала

Є такий закон на світі,

Це – серйозна дуже справа.

Ображать не маєш права

Слабших себе і малих!

Тож віддай все малюкові,

Бо такий закон для всіх!

Ти, зайчисько, пам’ятай

Про права все добре знай,

Про дитинство, про щасливе

Ти не забувай.

 

Сценка 2.Червона Шапочка, Вовк.

Ч.Ш. А чого це вуха

Раптом більші стали,

Дивним чорним пухом

Геть позаростали?

В.Це щоб краще чути

Любу мою внучку!

Ти підходь- но ближче,

Дай бабусі ручку!

Ч.Ш. Чом це руки ваші

Стали волохаті?

В. Це щоб було м’якіше

Діток обіймати.

Ч.Ш.  Чом такими злими

Стали ваші очі?

В. Щоб угледіть ними

Пустощі дівочі

Ч.Ш. А зубів страшенних

Повна-повна паща!

В. Це щоб зміг,нарешті,

З’їсти тебе краще! 

Ч.Ш. Хоч не вмієш, злий вовчисько,

Ти книжок читать

Та Конвенцію дитячу

Треба гарно знать

Там написано,що діти

Мають право жити,

Тож і я тепер себе зможу захистити.

Ведучий. - Гей, привіт, а ти хто?

     Я, листоноша Пєчкін, приніс телеграми вам від казкових героїв. Ви   повинні відгадати назву казки і сказати , які права були порушені.

    1. "Рятуйте! Нас матуся залишила самих в хатинці, а вовк хоче нас зїсти!"

/ «Вовк і семеро козенят»/ Право на життя

    2. "Діти, мене відвезли від бабусі і названої сестри в льодове царство. Мені    холодно, я хочу додому."

    /Кай із "Снігової королеви" Г.Х. Андерсена/Право на свободу та вільне    пересування.

    3. "Діти,я хочу на бал, а мене примушують працювати без відпочинку

   / Попелюшка із казки "Попелюшка" Ш.Перро/

     4.  «Я Зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та прийшла коза   рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви підкажіть».

    З якої казки цей лист? («Коза-дереза».) Право на приватну власність

  

 Учитель. 28 червня 1996 року назавжди увійде в історію нашої держави. Ця урочиста дата стала днем народження Конституції України, молодої незалежної держави. Нарешті здійснилася багатовікова мрія українців – ми стали вільним народом, здобули право самостійно обирати своє майбутнє.

 Конституція надає дітям рівні права незалежно від їхнього походження,

не допускає ніякого насильства над людиною та її експлуатації. Держава бере на себе утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, заохочує і підтримує благодійницьку діяльність.

 

Конституцію читають 
Тато, мама і дідусь, 
Я на неї теж дивлюсь, 
Сторінки перегортаю. 
Гарна книжка і цікава, 
Всіх добра навчає 
І дарує людям право, 
Від зла захищає. 

                                                                                                                             Учитель.  ПРАВА  ДИТИНИ ЗГІДНО З КОНСТИТУЦІЄЮ

1. Всі діти рівні у правах.

2. Всі діти мають право на любов та піклування з боку батьків та держави.

3. Право на навчання.

4. Право на медичне обслуговування.

5. Право на гру.

6. Право на відпочинок.

7. Право на інформацію.

8. Право висловлювати власну думку (якщо це не загрожує безпеці держави або не порушує прав інших людей).

9. Дитина не повинна бути примушена до тяжкої праці.

10. Дитина не повинна бути скривджена та зневажена.

11. Дитина не повинна бути жертвою насильства та війни.

12. Право на якісне харчування.

13. Діти, позбавлені сім’ї, охороняються та опікуються державою.

14. Право на ім’я.

15. Право на приватне життя.

16. Право на спілкування.

Вірші учнів

1. Ми право маєм дихати повітрям,

Спостерігати за хвостом комет,

І милуватись піснею веселки,

І зустрічати з вирію лелек.

2. Ми маєм право працювати досхочу,

Виконувати справу по душі.

А чи зірки ловити в сяйвах ночі,

чи слухати від місяця казки.

3. І маєм право жайворонка чути,

І бачити у небі журавлів.

Тому завжди пишатися я буду,

Що маю право жить на цій землі.

4. Ми маєм право – вірить і любить.

 Можемо самі ми вибирати друзів,

І підставляти їм плече своє,

Збиратись за столом в тісному крузі,

5. На дружбу, спілкування право маєм.

Ми маєм право всі ходити в школу.

І здобувати там скарби-знання.

Мабуть, за право жити – в нас нічого

У світі найдорожчого немає

Гра «Ти котись веселий м’ячик»

Гру розпочинаємо лічилкою:

«Ти котись веселий м'ячик,

Швидше, швидше по руках.

У кого лишився м'ячик,

Той розказує права»

 V. Закріплення вивчених понять

І. Тест

1. Який документ затвердила у 1989 році ООН про права дітей?

а) Декларація прав дитини;

б) Конвенція прав дитини;

в) Закон України про охорону дитинства.

2. Як називається Основний закон України, де записані всі права і обов’язки?

а) Декларація прав дитини;

б) Конвенція прав дитини;

в) Конституція України.

3. Це те, що ти повинен робити, щоб бути корисним собі та іншим:

а) обов’язок;

б) право.

4. Назви, що є правильним з перелічених тверджень:

а) Користуватися результатами праці інших;

б) співчувати людині, коли з нею трапилась біда;

в) давати обіцянки і не виконувати їх.

5. Назви, що є аморальним з перелічених тверджень?

а) заздрити успіхам товариша:

б) не дозволити кривдити себе та інших;

в) не поважати товариша, якщо його думка відрізняється від твоєї.

6. Що з перелічених тверджень є правом?

а) вільно вислуховувати думку;

б) користуватись бібліотекою;

в)  дотримуватись моральних норм поведінки.

7. Чи порушив закон Буратіно у казці О. Толстого «Золотий ключик» небажанням вчитись?

а) ні;

б) так;

в) це його справа;

8. Яке право порушив Іван – царевич у казці «Царівна жаба»?

а) вільно висловлювати думку;

б) на власність особистих речей;

в) на навчання.

9. Хто у казці «Колобок» учинив найнебезпечніший злочин?

а) Вовк;

б) Лисиця;

в) Ведмідь.

10. У казці Андерсена «Дюймовочка» який злочин вчинили окремі персонажі проти Дюймовочки?

а) вбивство;

в) розбій;

г) викрадення.

    Гра «Так чи ні»

Так – плескаємо

Ні – тупаємо

- Кожна людина має своє ім'я                 

-  Можна бити дитину

- не можна відвідувати лікарів

- всі діти рівні між собою                       

- не можна ходити до школи

- можна примушувати дитину тяжко працювати

- можна ображати  дітей

- треба жити в злагоді і мирі                   

    - поважати своїх батьків                          

 

КАЗКОВІ ЗАВДАННЯ

1. Які права порушено?

1. Казка Г.Х. Андерсена "Дюймовочка". Який злочин учинили проти Дюймовочки окремі персонажі цієї казки?

а) шахрайство;

б) вбивство;

г) викрадення;

д) розбій.

2. Мультфільм "Ну, постривай!" Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби і кидаючись у погоню за Зайцем?

а) так;

б) ні;

в) у нього не було іншого виходу.

3. Казка О. Толстого "Золотий ключик". Які персонажі займалися у казці шахрайством?

а) пудель Артемон і папа Карло;

б) Буратіно і Мальвіна;

в) кіт Базиліо і лисиця Аліса.

4. Чи скоював якесь правопорушення кіт у чоботях?

а) так;

б) ні;

в) залежно від того, під яким кутом зору подивитися.

5. Як називалася країна, в яку шахраї водили Буратіно?

а) Країна Бовдурів;

б) Країна Телепнів;

в) Країна Дурнів.

6. Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Василиси Прекрасної?

б) шахрайство;

в) викрадення;

г) розбій;

д) хуліганство;

е) вбивство.

7. Чи порушив закон  Буратiно своїм небажанням учитися?

а) ні;

б) так;

в) це його особиста справа.

8.Казка "Червона Шапочка". Допоможіть дівчинці та вовку обрати найбільш оптимальний для кожного з них і правомірний варіант.

а) для Червоної Шапочки настає заборона ходити одній по лісу;

б) вовк вивчає Кримінальний Кодекс і діє правомірно;

в) дівчинка засвоює прийоми рукопашного бою та займається легкою атлетикою;

г) вовк стає вегетаріанцем;

9. Казка Г.Х, Андерсена "Снігова Королева". Який злочин учинила Снігова Королева?

а) хуліганство;

б) шахрайство;

в) розбій;

г) викрадення;

д) вбивство.

10. Мультфільм "Ну постривай!". Хто із звірів у цьому мультфільмі виконував роль міліціонерів?

а) ведмеді;

б) носороги;

в) слони;

г) гіпопотами;

11. Хто з тварин у казці "Колобок" учинив найнебезпечніший злочин?

а) вовк;

б) лисиця;

в) ведмідь;

12. Що необхідно казковому персонажу Змію Гориновичу?

а) знати правила дорожнього руху, мати посвідчення водія;

б) кулінарні рецепти;

в) дотримання правил пожежної безпеки, вогнегасник;

г) знати правила польотів і мати посвідчення пілота.

13. Казка "Вовк і семеро козенят". Який злочин учинив вовк?

а) хуліганство;

б) шахрайство;

в) викрадення;

г) вбивство.

Обов’язки  учнів.

  Але ви маєте не тільки права, а й обов’язки!    

  Отже, ви зобов’язані:

 - отримувати знання, вміння, навички;

 - бережливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;

 - дотримуватися правил особистої гігієни;

 - піклуватися про своє здоров’я і безпеку свого життя і однокласників;

 - дотримуватися чистоти і порядку в приміщенні та тереторії закладу;

 - не пропускати уроки, не запізнюватися на заняття;

 - приходити до школи охайним, в шкільній формі;

 - бути ввічливим у спілкуванні з учителями, з повагою ставитися до батьків,    проявляти милосердя, турбуватися про молодших.

 (вчитель вказує те, що не назвали учні, доповнює їхні відповіді)

         Обов’язки  учня

1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас.

2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини

3. Бути толерантним до людей. Поважати їх і допомагати їм.

4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.

5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим.

6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання.

7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону.

8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.

9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.

10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету.

11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.

12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці.

13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах.

14. Не ображати і не принижувати оточуючих.

15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасних випадків.

 

Підсумок.

Учитель. Сьогодні кожен із вас більш широко й детально  ознайомився із основними документами, в яких іде мова про права й обов’язки дітей, школярів та їхніх батьків.

  І ваше завдання не лише знати, але й виконувати всі свої обов’язки, вміло і шанобливо використовувати свої права. І тоді у нашій державі завжди пануватиме мир, справедливість і добробут.

І щире слово людям говори.

Не зневажай, зла не бажай нікому,

Ділись останнім і добро твори.

Будь справедливим, чесним будь в усьому.

У світлім серці є любов свята.

А в мудрості, запам’ятай, будь ласка,

І криється та істина свята:

       -  Людина починається з добра!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                Додаток

Хочеш Людиною справжньою стати,

Наші закони навчись поважати.

Навчись їх виконувать завжди і всюди,

Тоді і тебе поважатимуть люди!

 

Повторили всі права,

Тож тепер почнеться гра.

Якщо право є в законі,

Дружно плеснемо в долоні.

А якщо ж його нема,

В класі буде тишина.

1. Кожна дитина має право на життя.

2. Всі діти мають право їсти лише хот-доги та запивати їх газованими напоями.

3. Діти, які сумлінно виконують домашню роботу, мають право на любов і піклування своїх батьків.

4. Дитина може говорити те, що думає.

5. Діти мають право на навчання в школі.

6. Всі діти мають право говорити образливі слова.

7. Дитиною вважають людину до 21 року.

8. Особлива турбота надається дітям-сиротам.

9. Діти мають право на отримання інформації.

10. Дитина може бігати по школі.

 

       Декларація — це документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.

Конвенція — лат. слово. Це угода, міжнародний договір з певних питань. У даному випадку — з питань прав дитини.

Закон — документ, нормативний акт, прийнятий вищим представницьким органом державної влади, загальнообов'язковий.

Конституція — в перекладі з лат. мови означає «устрій», «будова». Це закон про устрій, про будову держави, про головні права та обов'язки громадян.

 

Переглядів: 480 | Додав: vvm | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Copyright vvm © 2024
Конструктор сайтів - uCoz