Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Десять кроків, щоб стати кращими батьками!Десять кроків, щоб стати кращими батьками!
РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ П’ЯТИКЛАСНИКІВ. 1. Виявляйте зацікавленість шкільними справами своєї дитини. 2. Обговорюйте складні ситуації, конфлікти, що виникають у школі, намагайтеся їх спільно вирішити. 3. Допомагайте у знайомстві з новими вчителями (вивченні їхніх імен, з’ясуванні рис характеру). Ніколи не говоріть погано про вчителя та школу в присутності дитини. 4. Заохочуйте звертатися по допомогу до вчителя, коли щось незрозуміло. 5. Заохочуйте підлітка брати участь у корисних справах, гуртках тощо. Спрямовуйте енергію у правильне річище, бо вона може вилитися на непотрібні справи. 6. Демонструйте свою віру в успіх дитини. 7. Створюйте ситуації успіху. 8. Акцентуйте увагу дитини на її перемогах. 9. Вказуючи на помилки, означуйте шлях до їхнього виправлення. 10. Порівнюйте досягнення дитини лише з її власними (попередніми) роботами, а не з роботами однокласників чи друзів.
11. Розвивайте цікавість, інтелектуальні бажання, ініціативу і самостійність дитини у навчанні та всіх її справах. 12. Частіше спілкуйтеся з кожною дитиною, а не помічайте її лише тоді, коли вона зробить щось погане. Не провокуйте дитину на погані вчинки лише задля завоювання вашої уваги. 13. Розрізняйте особистість і поведінку. Вчинок потребує санкції, а особистість – підтримки. 14. Любіть свою дитину і показуйте їй свою любов.
Поради батькам першокласників
1. Щоденно цікавтеся успіхами дитини в школі. Радійте успіхам дитини, допомагайте їй. Учитель – ваш перший порадник і друг, радьтеся з ним!
10 ЗАПОВІДЕЙ ДЛЯ БАТЬКІВ 1. Не чекайте, що ваша дитина буде такою, як ви, чи такою, як ви бажаєте. Допоможіть їй стати не вами, а собою. 2. Не вимагайте від дитини плати за все, що ви для неї зробили. Ви дали їй життя, як вона може віддячити вам? 3. Не давайте вихід своїм образам на дитину, щоб у старості «не їсти гіркий хліб». Бо що посієш, те й пожнеш. 4. Не ставтеся до її проблем зверхньо. Життя дано кожному по можливостях, і, будьте впевнені, дитині воно не легше, ніж вам, а можливо, і гірше, оскільки в неї немає досвіду. 5. Не принижуйте дитину. 6. Не забувайте, що найважливіші зустрічі людини – це її зустрічі з дітьми. Звертайте більше уваги на них – ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині. 7. Не терзайте себе, якщо не можете зробити щось для своєї дитини. Картайте, якщо можете – але не робите. Пам’ятайте: для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено всього. 8. Умійте любити чужу дитину. Ніколи не робіть чужій того, що не хотіли б, щоб робили вашій дитині. 9. Дитина – це не тиран, який заволодіває всім вашим життям, не тільки плід плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку Життя дало вам на зберігання й розвиток у ньому творчого вогню. Це любов матері й батька, у яких ростиме «душа, дана на зберігання». 10. Любіть свою дитину будь-якою – не талановитою, невдахою, дорослою. Спілкуючись із нею – радійте, бо дитина – це свято, яке поки що з вами.
Підтримка батьків у період підготовки одинадцятикласників до ЗНО 1. Контролюйте, скільки спить ваш син чи донька. Регулярне недосипання небезпечне для психіки, послаблює імунітет і загострює хронічні захворювання дітей. 2. В екзаменаційний період дуже важливе харчування випускників. Воно має бути повноцінним. Підліткам слід давати продукти, які містять вітамін Е. Він підвищує імунітет і стійкість до стресу. У натуральному вигляді є в картоплі, сої, кукурудзі, моркві, ожині, у волоських горіхах. 3. Споживання на добу до 8 склянок рідини позитивно впливає на організм, зокрема, покращується робота нирок, вони краще протидіють урологічним інфекціям. При цьому корисно пити звичайну воду, натуральні соки. Вживання кави не підвищує працездатності, підсилює стрес, викликає сильну сечогінну дію, що призводить до зневоднення організму і підвищеної роздратованості. 4. Звертайте увагу на посуд, з якого їдять ваші діти. Краще, аби він був золотавий. Цей колір заспокоює нервову систему, концентрує увагу, покращує настрій і пам'ять. 5. Частіше спілкуйтеся зі своїми дітьми, переймайтеся їхніми проблемами, допомагайте розв'язувати їх. Займіть позицію «друга» для своїх синів і дочок.
ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ ГІПЕРАКТИВНОЇ ДИТИНИ 1. Не варто сподіватись, що бурхлива фізична активність вивільнить енергію дитини. Навпаки, коли вона перевтомлена, вона стає надміру збудженою і ще менш керованою. 2. Намагайтеся зайняти дитину тим, що її цікавить. Поки вона захоплена улюбленими справами, ризик, що в неї виникнуть небажані імпульси – мінімальний. 3. Проявляйте достатньо твердості і послідовності у вихованні. 4. Пам’ятайте, що надмірна балакучість, рухливість і недисциплінованість не є спеціальними. 5. Контролюйте поведінку дитини, не нав’язуючи їй жорстких правил. 6. Не давайте дитині категоричних вказівок, уникайте слів «ні» і «не можна». 7. Будуйте взаємовідносини з дитиною на взаєморозумінні і довірі. 8. Уникайте, з однієї сторони, надмірної м’якості, а з іншої – завищених вимог до дитини. 9. Повторюйте своє прохання одними і тими ж словами багато раз. 10. Не наполягайте на тому, щоб дитина обов’язково вибачилася за проступок. 11. Вислуховуйте те, що хоче сказати дитина. 12. Приділяйте дитині достатньо уваги. 13. Не допускайте сварок в присутності дитини. 14. Встановіть твердий розпорядок дня для дитини і всіх членів сім’ї. 15. Частіше показуйте дитині, як краще виконати завдання, не відволікаючись. 16. Обмежте гіперактивну дитину від довготривалих занять за комп’ютером і перегляду телевізійних передач. 17. Уникайте по можливості великих скупчень людей. 18. Пам’ятайте, що перевтома сприяє зниженню самоконтролю і наростанню гіперактивності. 19. Частіше хваліть дитину. Поріг чутливості до негативних стимулів дуже низький, тому гіперактивні діти не сприймають зауважень і покарань, але чутливі до заохочень. 20. Складіть список обов’язків дитини і повісьте його на стіну. 21. Поступово розширюйте обов’язки, попередньо обговоривши їх з дитиною. 22. Для того, щоб зупинити енергійну дитину, доцільно перемкнути її увагу на щось емоційно значуще для неї: «Ой, дивись!», «Я згадала!». ЯК ГОТУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ Пам’ятка для батьків
1. Пам’ятайте, що згідно з науково обґрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх завдань учень першого класу повинен працювати не більше однієї години, другого класу — 1,5 години, третього й четвертого класів — до 2-х годин, п’ятого й шостого — до 2,5 години, сьомого класу — 3 години, а з восьмого по одинадцятий — 4 години. 2. Привчайте дитину користуватися годинником та не дозволяйте сидіти над виконанням домашнього завдання більше встановленого часу. Це негативно впливає на здоров’я та розумовий розвиток. На вихідні та свята домашні завдання не задають. 3. Не примушуйте учня переписувати виконане ним завдання декілька разів — це призводить до перевтоми, викликає небажання вчитися. 4. Не переймайтеся, якщо ваша дитина одержить за виконану роботу не таку оцінку, на яку ви очікували. По-перше, оцінка має виховну функцію, а по-друге, це не остання робота й не остання оцінка. 5. Дайте дитині можливість самостійно пізнати радість успіху в навчанні, знайти індивідуальний підхід у розумовій праці. 6. Перевіряйте виконані дітьми домашні завдання, особливо на першому етапі Навчання. Але вашими оцінками повинні бути «задоволений» і «не задоволений». Можна додати слово «дуже». І будьте впевнені, що завтра ваша дитина намагатиметься зробити все, щоб ви були задоволені.
РЕАЛЬНІ НЕБЕЗПЕКИ ВІРТУАЛЬНОГО СВІТУ СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ, САЙТИ ЗНАЙОМСТВ ТА ІНТЕРНЕТ-СПІЛКУВАННЯ Соціальні мережі сьогодні – найпопулярніші інтернет-ресурси. Відсутність сторінки у соціальній мережі вже швидше виняток. Їхню шалену популярність цілком можна пояснити – соціальні мережі стали чудовим і зручним засобом зв’язку і не тільки: тут можна отримати доступ до величезної колекції музики, фільмів, книжок, ігор, корисних і не дуже додатків; знайти групи за інтересами, прочитати свіжі новини і багато іншого. Таким чином, соціальні мережі сьогодні формують повноцінне віртуальне середовище проживання. Здавалося б, що ж тут небезпечного для дітей? Особливості онлайн-спілкування Річ у тім, що онлайн-спілкування суттєво відрізняється за своєю природою від «живого» спілкування. Тут геть інші норми й правила поведінки, інші етичні стандарти. Тут немає обміну «живою» енергією між співбесідниками, немає жестів і міміки (навряд чи хтось серйозно вважає, що смайлик може виразити ту саму гаму почуттів, що й людське обличчя), немає інтонації в голосі, немає, образно кажучи, флюїдів, атмосфери спілкування. У віртуальному спілкуванні не працює найважливіший механізм – емпатія, вроджена здатність відчувати те, що відчуває співбесідник, активно співпереживати. Агресивну антикультуру пропагує славнозвісний «тролінг» – навмисна хамовита, провокаційна, образлива поведінка в інтернет-дискусії. Мета троля – довести співбесідника до сказу, розпалювання чвар, провокування взаємних образ тощо. Бути тролем у певному інтернет середовищі вважають почесним. Віртуальна анонімність викликає ефект «онлайн-розгальмування» – люди дозволяють собі в інтернеті таку поведінку, такі висловлювання, які ніколи б не дозволили в реальному світі. Знайомства Знайомляться сьогодні не тільки на спеціальних сайтах, а й у соціальних мережах. До речі, кілька слів про сайти знайомств. Наше тверде переконання – дітям там робити нічого, про що самі сайти чесно попереджають. Величезна кількість реклами послуг повій, педофіли, божевільні збоченці – ось що потужним потоком поллється на підлітка. За даними певних досліджень, половина дітей постійно знайомляться в інтернеті з новими людьми. 40% зізнаються, що зустрічалися з інтернет-знайомими у житті. Однак серед цих знайомих може опинитися хто завгодно – від однолітка, який має схожі захоплення, до педофіла. Довірливістю дитини цілком може скористатися шахрай. Знайомства в інтернеті, очевидно, відносяться до тих речей, які батьки просто зобов’язані контролювати заради безпеки дитини, у тому числі й фізичної. Особисті дані Багато дітей викладають у вільному доступі свої особисті дані – телефон, номер школи, адресу проживання, місця, де полюбляють бувати, особисті фотографії тощо. Цим цілком можуть скористатися зловмисники. Наскільки це небезпечно – вирішувати вам. Ми тільки звертаємо вашу увагу на цю проблему. Викривлена соціалізація Основна небезпека соціальних мереж полягає, на диво, у недосконалості реального світу. За умов, коли секції і гуртки для дітей або зникли, або стали недоступними незаможним батькам, дітям гостро бракує соціалізації. Не формуються життєво необхідні навички праці у колективі, спільної творчості, підлітки не вчаться добровільно брати на себе відповідальність. Цю прогалину заповнює інтернет-соціалізація. Але прищеплює вона у більшості випадків украй потворні соціальні навички. Якщо підліток більше спілкується в інтернеті, ніж «наживо», то він неминуче опановуватиме норми сааме онлайн-спілкування й обов’язково застосовуватимеці норми у житті. Картина, коли підліток пишається не власними успіхами у навчанні чи секції, а тим, що він успішний троль – страшна, зловісна картина.
|
Пошук
Календар
Архів записів
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||