Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
КонфліктКонфлікт Мета: розширити знання учнів про конфлікт; ознайомивши школярів із психологічною природою конфлікту, його структурою, динамікою; показати ефективні шляхи розв’язання конфліктних ситуацій; вчити використовувати в спілкуванні з іншими людьми тактику співробітництва, знаходити конструктивні способи розв’язання проблемних ситуацій; формувати в учнів почуття єдності з колективом, спонукати школярів до роботи над собою; сприяти взаємопорозумінню в класі, виховувати повагу до товаришів, почуття відповідальності за свої слова і вчинки. І. Організація діяльності Оголошення правил групової роботи
ІІ. Мотивація навчальної діяльності Освіту здобувають, читаючи книгу. Набагато важливішу освіту – науку життя – здобувають, читаючи людину. Ви ще лише на початку дороги життя. Хай сьогодні наша розмова допоможе вам глибше пізнати самих себе і людей, які вас оточують. Тема сьогоднішнього уроку є логічним продовженням попередньої і теж стосується поведінки людини, ставленню до інших. Легенда Одного разу боги вирішили створити Всесвіт. Створили зірки, сонце, моря, гори, квіти, хмари, людину та істину. Однак виникло питання: куди заховати її, щоб людина не змогла легко відшукати? Вони захотіли продовжити шлях пошуку істини.
А наймудріший Бог сказав:
Отож, шукати істину слід у собі. Сьогодні ми теж спробуємо розібратися в собі і знайти вихід із ситуації. Епіграфом сьогоднішнього уроку ми взяли слова Генрі Тейлора: «Ніщо так не покаже переваги характеру, як гарна поведінка в конфлікті, якого не можна уникнути». Вправа «Обери позицію» Проблемне питання сьогоднішнього уроку: конфлікт – це протиріччя, а протиріччя – рушійна сила прогресу? Учням пропонують обрати позицію: Так (аргументи) Ні (аргументи) Вправа «Торбинка асоціацій» Коли ми чуємо «конфлікт», то в кожного виникають певні асоціації. Будь ласка, назвіть слова, які асоціюються у вас із цим словом. Чим більше назвемо слів, тим повніше розкриємо значення поданого слова. (боротьба, зло, агресія, війна, жах, вибух, ворожнеча, ненависть, обзивання, бійка, удар, сльози, сум, роздратування, недовіра, біль) Запитання Який заряд – позитивний чи негативний – мають ці слова? Висновки Якщо під час конфлікту ми відчуваємо дискомфорт, дисгармонію, тривожність, якщо наша реакція на конфлікт пригнічує нас, сковує, віддаляє від друзів, рідних, колег – необхідно змінити нашу внутрішню установку стосовно конфлікту. Бо насправді конфлікт – це діалог, взаємодія, джерело розвитку нових стосунків, бачень, гармонії. ІІІ. Опрацювання і засвоєння навчального матеріалу Конфлікт – зіткнення протилежних інтересів, поглядів, прагнень; серйозна розбіжність, гостра суперечок, що призводить до протистояння або боротьби. Для виникнення конфлікту необхідні чинники:
Конфліктна ситуація – це ситуація прихованого або явного протиборства сторін. Інцидент – це дія або сукупність дій учасників конфлікту, що провокують різке загострення суперечності, протиріччя і початок боротьби між сторонами конфлікту. Вправа «Ситуація» Ситуація Між двома співробітниками не склалися стосунки. У приватній розмові один висловився не зовсім коректно стосовно свого співрозмовника. Той образився, грюкнув дверима і написав скаргу на першого. Вищий керівник викликав кривдника і примусив його перепросити. «Інцидент вичерпано», - заявив керівник задоволено, маючи на увазі, що конфлікт розв’язано. Чи не так? Завдання Зверніться до моделі конфлікту і визначте що є:
Які наслідки конфлікту? Класифікація конфліктів Сфера прояву:
Потреби:
Кількість учасників:
Конфлікт цілей виражається в тому, що сторони по – різному бачать стан об’єкта в майбутньому (батько хоче, щоб син займався хокеєм, а мама – бальними танцями). Емоційний конфлікт (чуттєвий) з’являється, коли в основі міжособистісних стосунків лежать різні почуття ті емоції людей. Вони викликають одне в одного роздратування або антипатію своєю поведінкою (хтось плямкає чи сьорбає). Конфлікт пізнання (творчий) – сторони мають різні погляди, ідеї та думки щодо проблеми (виникає, наприклад, під час обговорення в дискусіях, диспутах, творчих групах – кожний пропонує своє бачення і власний варіант розв’язання проблеми). Робота над завданням за картками Учні повинні дати відповідь на запитання в картках
Причини виникнення конфліктів:
Конфліктоген – це слова, дії, які мимоволі приводять до конфліктів. Типи конфліктогенної поведінки:
Слова – конфліктогени:
Висновок:
Існують правила поведінки, виконання яких допомагає не провокувати конфлікти:
Шість кроків до вирішення конфлікту:
Коли ви знаходитесь в ситуації конфлікту, для ефективного розв’язання проблеми необхідно вибрати певний стиль поведінки, врахувавши особистий стиль, стиль поведінки інших людей, а також те, який стиль поведінки буде найраціональнішим у складеній ситуації. Правильний вибір стилю поведінки в конфлікті – необхідна умова вибору стратегії розв’язання конфлікту. Існують п’ять стилів поведінки в конфлікті:
Як ви гадаєте, який стиль поведінки в конфлікті є найбільш продуктивним? Щоб перевірити, як учні засвоїли сутність кожного стилю, пропонують вправу. Вправа «Девізи» Кожна група повинна порівняти та зіставити надані тексти девізів з назвою стилів у конфліктні і правильно співвіднести девіз і стратегію. Девізи: «Ніхто не вимагає у конфлікті, тому я уникатиму його». (Уникнення) «Щоб я переміг, ти повинен програти». (Конкуренція) «Щоби ти виграв, я повинен програти». (Пристосування) «Щоби кожен з нас щось виграв, кожен з нас має щось програти». (Компроміс) «Щоби виграв я, ти повинен теж виграти». (Співробітництво) Вправа «Влада» Учнів об’єднують у дві команди (по 4 учасники). Використовують газету. Це символ влади. Кожен учасник береться однією рукою за газету. За командою «Почали!» кожен має захопити якомога більше «влади». У цій ситуації кожен думав лише про себе, а тепер слід подумати і про іншого. Газетний аркуш стелять на підлогу. За командою всі повинні стати на газету. Потім газету згортають удвоє. Висновок Ви виконали це завдання не завдяки силі кожного, а об’єднавши зусилля, зуміли знайти спосіб розв’язання проблеми у процесі міжособистісного спілкування. Шляхи виходу з конфлікту:
Розв’язуючи конфлікт, люди беруть на озброєння певну стратегію. Вправа «Перетворення свинцю в золото» Конфлікти можуть викликати гнів, ненависть, ворожість, можуть призводити до насильства. Деякі конфлікти закінчуються у залах суду або навіть війнами. Проте конфлікти несуть у собі потенціал численних сподіваних позитивних результатів. Зараз кожен учасник звернеться до сусідів зі словами: «Конфлікт – це погано…». Той, до кого зверталися, відповідає: «Так, це поган, але…» й намагається назвати позитивне у конфлікті. Конфлікт – це і руйнування, і творення водночас, оскільки суперечності, що лежать у його основі, мають бути осмисленими, натомість мають бути створені нові відносини. Замість того щоб боятися і прагнути уникнути конфлікту, слід сміливо вникати в його суть, керувати його творчою силою. Що є позитивного у конфлікті?
ІV. Підбиття підсумків уроку Важливо усвідомлювати й аналізувати свої вчинки, спілкуючись з іншими, щоб вчасно зупинити ситуацію або зупинитися самому. А використання конструктивних шляхів вирішення конфлікту допоможе вам зберегти друзів і не мати ворогів. V. Рефлексія
|
Пошук
Календар
Архів записів
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||