Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Світ людських емоційСвіт людських емоцій Мета: ознайомити підлітків з поняттям «емоція», «афект»; виховувати бажання самовдосконалюватися і берегти своє здоров’я. Учасники: учні середніх класів. 1. Вступ Як явища природи вносять різноманітність у клімат і погоду, так і почуття та емоції забарвлюють життя людини. Світ людських почуттів цікавий і різноманітний. 2. Вправа «Це чудово» Кожен учасник по черзі говорить: «Я люблю…», а всі хором промовляють, показавши великий палець: «Це чудово!» Уявіть собі, що ви прокинулися чудового літнього ранку. Попереду цілий день, який ви можете провести з друзями так, як самі забажаєте. Поміркуйте, якими словами ви могли б охарактеризувати свій настрій, своє відчуття світу в цей момент.
3. Вправа «Емоції» До дошки виходять 5 учнів та зображують емоції які забажають. Обговорення: Що, на вашу думку, об’єднує цих учнів? Чому вони обрали саме такий момент із свого життя? Висновок: Людина не може залишатися байдужою до навколишнього світу. Предмети, що її оточують, події, свідком або учасником яких вона стає, викликають у людини різні емоції – радість, сум, страх, обурення, гнів. Особливість переживань залежить від того, яке значення мають різні предмети, явища для людини, наскільки вони задовольняють її потреби. Саме завдяки емоціям ми отримуємо першу інформацію про ті чи інші речі, але емоції оцінюють їх багато в чому визначають наше до них ставлення надалі: що нам подобається, а що не подобається. Емоції – це психічне явище безпосереднього пристрасного переживання життєвого змісту предметів і явищ, що обумовлене відношенням їх об’єктивних властивостей і потреб людини. 4. Інформаційне повідомлення «Функції емоцій» Емоції допомагають людині регулювати свою поведінку. Вони повідомляють про те, чи все у її житті гаразд. Мабуть, вам знайомий вислів «безпричинний сум». Зіпсувався у людини настрій. Вона й сама не завжди знає, чому це відбувається. Проте все на світі має причину. Емоції, сигналізуючи, що трапилося неприємне, змушують шукати причину настрою, що зіпсувався, аналізувати свої і чужі вчинки. Зрештою причину з’ясовано: несправедливо дорікнула близька людина, товариш повівся негарно, робота виконана гірше, ніж хотілося б… Власна поведінка також викликає в людини певні почуття, і не завжди приємні. Трапляється, мучать докори сумління, отже, у чомусь помилився, якісь вчинки заслуговують на осуд. Пригадайте, якщо ви маєте гарний настрій, усім задоволені, чи не здається вам, що життя прекрасне, надзвичайне, а люди навколо – одна доброта. Все забарвлено в радісні кольори. У момент образи, втоми чи не видається нам те ж саме життя сумним і нудним, ті ж самі люди – злими і налаштованими проти вас, а все навколо сірим, брудним, огидним? Що змінилося? Наші емоції! Емоції подібні до вітерця, який буває легким, ніжним, ледь помітним, але інколи може перерости у страшну бурю, що змінює та руйнує все на своєму шляху. Вони відіграють важливу роль у життєдіяльності людини, бо допомагають їй пристосуватися до навколишнього середовища, встановлювати контакти з людьми, виявляти власні якості та риси характеру, розуміти почуття та поведінку інших людей. Емоції людини різноманітні й поділяються на:
З емоціями пов’язане все наше життя, адже їх людина відчуває від народження. Що багатша палітра емоційних станів, тим розвинутішою, цікавішою особистістю вона є. А тепер уважно розгляньте зображення облич певних емоційних станів людини. Погляньте, якими ви є, коли дуже сердиті, замріяні, щасливі, стурбовані, агресивні, пустотливі. Емоційні реакції (плач, сміх, страх) притаманні всім людям, вони мають безумовно рефлекторну природу. Від емоційних реакцій слід відрізняти емоційні стани – люди можуть переживати радість чи сум, зіткнувшись з тією чи іншою подією в побуті чи на роботі, читаючи книгу, слухаючи музику. Іноді людина може перебувати в стані афекту – бурхливого емоційного спалаху і втрати над собою вольовий контроль. Стан афекту може виявлятися в панічній утечі, нападі агресії, у зацікавленості. Свідомість у цей час втрачає чіткість. Афект зазвичай триває недовго, після нього людина переживає жаль з приводу скоєного. Афект – це сильне емоційне переживання, яке виникає в критичних умовах за неспроможності знайти вихід із небезпечної ситуації. Це вибухова реакція на екстремальну ситуацію. Емоції людини за своєю природою виконують такі функції: Функції емоцій:
5. Вправа «Відгадай емоції» На дошці малюються обличчя:
Завдання: Визначте, які емоції виражають ці обличчя. Висновок: Без емоцій неможливе розуміння душевного стану інших людей, співчуття. Психічно здорове життя людини має бути емоційно насиченим і різноманітним, а перевагою позитивних емоцій. Бурхливі негативні емоційні реакції призводять до розвитку різноманітних психічних хвороб завдають шкоди людям, що нас оточують 6. Інформаційне повідомлення «Почуття» Поряд з емоційними реакціями і станами існують емоційні стосунки між людьми. Їх зазвичай називають почуттями. Емоційні стосунки завжди спрямовані на конкретну особу. Любов, дружба, ворожнеча, ревнощі, заздрість – усе це приклади емоційних взаємин, що можуть виникати між людьми. Почуття людини супроводжуються виразними рухами м’язів обличчя, тіла, жестами. Ці рухи доповнюють переживання, роблять їх яскравішими і доступнішими для сприйняття іншими людьми. Психіка людини є настільки складною, що не завжди за виразними рухами приховуються переживання людини. Почуття – це тривалі психічні стани, у яких відображається відношення людини до предметів і явищ навколишнього світу (любов, ненависть, товариство, симпатія, антипатія, ворожнеча). 7. Вправа «Емоції» На дошці записані назви емоцій і почуттів: радість, задоволення, спокій, вдячність, довіра, щастя, успіх, впевненість, приязнь; злість, страх, сором, біль, тривога, сум, образа, вина, сумнів, невпевненість. Психолог пропонує кожному учню вибрати одне з написаних слів і продемонструвати відповідне емоційне переживання за допомогою рухів тіла, міміки, жестів, не використовуючи звуків і слів. Решта учнів відгадують, яке слово було вибране. Можна вибрати будь – яке слово, незалежно від того, демонстрував його хтось чи ні. По черзі діти демонструють емоційні переживання. Після демонстрування над кожним вибраним словом ставлять позначку, щоб зафіксувати, скільки разів обиралося слово. Вправу виконують доти, поки є охочі. Психолог намагається заохотити якомога більше учнів. Одному учневі можна демонструвати кілька емоцій і почуттів. Після виконання вправи слова розподіляють на дві групи. Перша група слів означає приємні емоційні переживання, почуття людей, а друга – неприємні. Разом з учнями підраховують кількість вибраних емоцій окремо за кожною групою і підбивають підсумки. 8. Підсумок заняття Уранці, умиваючись, «мийте свої емоції і почуття, очищайте свої думки» від негативу, намагайтеся розвинути світлий, позитивний, оптимістичний аспект, і вам не заважатиме цей вантаж. Додайте до нього ще й гумору, подивіться в дзеркало, посміхніться собі й сподобайтеся самі собі. Усім учасникам хочеться побажати, щоб у вас було якомога більше приємних емоцій, почуттів та емоційних станів. Щиро дякую за співпрацю! |
Пошук
Календар
Архів записів
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||