Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
«Агресія – перший крок до насильства»«Агресія – перший крок до насильства» Мета: обговорити з дітьми причини та наслідки проявів агресивності, показати прямий зв’язок агресії та насильства; формувати навички правомірної поведінки, вміння самостійно приймати рішення, відстоювати власну думку; розвивати мовлення учнів, елементи логічного мислення; виховувати толерантність у ставленні до людей, кращі людські якості. Добро чиниш – себе прославляєш, зло чиниш – себе принижуєш! Цар Соломон Повідомлення притчі «Все залишає свій слід» Притча «Все залишає свій слід». Сьогодні ми поговоримо про те, як навчитися не забивати цвяхи в душі близьких, як залагоджувати ситуації конфлікту, як контролювати власні емоції, що викликають агресивність. Бо агресивність – перший крок до насильства. Епіграфом будуть слугувати слова Біблійного царя Соломона: «Добро чиниш – себе прославляєш, зло чиниш – себе принижуєш!» Бесіда:
Словникова робота. З’ясуємо суть понять, про які піде мова на нашому виховному занятті. -- Як ви можете пояснити слова «насильство», «агресивність», «агресор», «жертва»? Насильство - це будь-які умисні дії однієї людини по відношенню до іншої, якщо ці дії порушують права і свободи людини і наносять їй фізичну, моральну чи психічну шкоду. Агресивність – це поведінка, яка спричинює шкоду іншим людям. Агресія проявляється у побитті інших людей, у вербальних образах, погрозах, ворожих насмішках, жартах, а також містить непрямі форми фізичної та вербальної агресії (бойкот, ворожа міміка та жестикуляція). Агресор – це людина, яка здійснює насильство. Жертва – це людина, яка зазнає насильства. Агресія виявляється у вигляді різних реакцій: роздратування, негативізм, злість, підозрілість, образа, вербальна агресія та інше. Найбільш небезпечною реакцією є використання фізичної сили проти іншої людини – фізична агресія. Підлітки нерідко схильні до прояву сили. На їхню думку, готовність до фізичних дій, з’ясування відносин на кулаках є ознакою хоробрості, мужності, рішучості. Які ж причини агресивності, звідки її витоки? Психологи відзначають декілька факторів, що сприяють агресивності дітей. Ось деякі з них:
Прослуховування музики. Відчуваю ваші внутрішні заперечення, коли серед інших причин агресивності підлітків я назвала вплив музики. Нещодавно я цікавилася у вас, яку музику ви любите слухати? Ось для порівняння прослухайте два уривки музичних творів і спробуйте пояснити, що ви відчували під час їх відтворення. Запис музики рок-групи «Рамштайн» - «Бензин» і мелодія з «Ромео і Джульєтти» Енніо Морріконе. (прослуховування названих мелодій) Опишіть свої почуття, викликані кожною з мелодій. Відповіді дітей. Комп’ютерні ігри
Часто батьки купують своїм дітям комп’ютер для того, щоб вони менше часу проводили на вулиці. Проте в кіберпросторі на дитину очікує не менше загроз, ніж у реальному житті. Інтернет та комп’ютерні ігри викликають звикання, подібне до наркотичного. Результати такого звикання багато в чому подібні — зникає цікавість до реального життя, дитина відчуває роздратування, якщо не може зайти в Інтернет та продовжити гру. Залежна від комп’ютеру людина є асоціальним типом зі збудливою психікою, тобто потенційним порушником закону. Щоб не бути голослівною, продемонструю для вас справжню агресію дитини, спричинену ломкою від комп’ютерної залежності. Перегляд уривку телепередачі «Люба, ми вбиваємо дітей», що розповідала про київського хлопчика Сашка і його залежність від віртуальних ігор. Які ваші враження від переглянутого уривку? Чи знаєте ви особисто приклади негативного впливу комп’ютерних ігор на людину? Розкажіть. Відповіді дітей. Анкетування на виявлення рівня агресії. Людині властива здатність завищувати власну самооцінку. Але якщо чесно і правдиво, бо для себе ж, виконати елементарне тестування, то вам відкриється суть вашого характеру. Ви дізнаєтесь про рівень вашої агресивності, а це допоможе вам пізнати самих себе. Проведемо анкетування.
Бланк тесту
Обробка отриманих результатів. За кожну позитивну відповідь нараховується 1 бал. 0-4 бали. Учень доброзичливий по відношенню до оточуючих, вважає, що найкращий спосіб спілкування – порозуміння. Він схильний вірити в душевне благородство людини, доброту, справедливість і любов як фактори, які визначають обличчя людства. Але вміння володіти власними емоціями і почуттями нерідко поєднується з недостатністю впевненості в собі. 5-8 балів. Учню властива стриманість, але вона не має нічого спільного з байдужістю чи невпевненістю в собі. У випадку необхідності він здатний підкоряти своїй волі інших людей, не дозволить їм керувати собою, вміє протиставити невмотивованій агресії власну активно-захисну поведінку. 8-13 балів. Учень явно схильний до агресивних імпульсів по відношенню до оточуючих і втрати самоконтролю. Його агресивність носить наступальний характер і досить часто є невмотивованою з боку інших. Він не завжди навіть сам усвідомлює, що його прагнення бути відвертим насправді часто означає прояв агресії. Він часто дає негативні оцінки оточуючим, підвищує тон і використовує лайливі слова. Тепер, знаючи про себе, наскільки ви схильні до агресії, ви можете навчитися володіти собою у конфліктних ситуаціях, контролювати свої емоції, вгамовувати наростаючу агресивність. У конфліктній ситуації агресор завдає шкоду не тільки жертві, а й собі. Він не хоче відповідати за свої вчинки, спеціально заподіює шкоду іншим, тим самим він руйнує своє здоров’я. Адже лють, жорстокість і злість руйнують його нервову систему - і хвороби неминучі. Шляхи до виникнення конфлікту можуть бути дріб’язкові. Ось погляньте на один такий приклад.
Розігрування сценки «Плакат» Що перед вами? Виходять два учні. Розглядають почеплений на дошці плакат – на ньому цифра «6» у лежачому вигляді. 1. - Це шість. 2. - Це дев’ять. 1. - Та ні, це шість. 2. - Яка це шістка, коли дев’ятка. 1. - Це найсправжнісінька шістка. 2. - Ти щось плутаєш. Це справжня дев’ятка. 1. - Ти що, не при своєму розумі? Дивишся і не бачиш! 2. - Та ні, це тобі треба лікуватися! 1. – Ось я тебе зараз полікую!!! 2. – Тільки спробуй!... Імітують бійку. Бесіда: Як можна було погасити конфлікт, що починався? Чого не можна було допустити в діалозі? Як можна було вирішити ситуацію мирним шляхом? Підбиття підсумків заняття. Розпочинаючи нашу бесіду, ми говорили про насильство як результат агресивності. Усе має причини і наслідки – такий закон філософії життя. І те, якою стане людина, залежить від неї самої. Готовність до самовдосконалення говорить про зрілість характеру. Наймудріший з Біблійних царів Соломон повчав: «Добро чиниш – себе прославляєш, зло чиниш – себе принижуєш!» Усе в руках людини. Про це і старовинна східна притча. Притча «Все в твоїх руках» Дуже давно в стародавньому місті жив Майстер, оточений учнями. Найбільш здібний із них якось задумався: "Чи є питання, на яке наш Майстер не зміг би дати відповіді?" Ваш вибір, ваша життєва позиція - у ваших руках. Та пам’ятайте одну із Біблійнх заповідей: «Якого ти хочеш ставлення від людей до себе, так і сам стався до них.» Л. Костенко. І в житті, як на полі мінному, Я просила у цьому сторіччі Хоч би той магазинний мінімум: «Люди, будьте взаємно ввічливі». І якби на те моя воля, Написала б я скрізь курсивами: —Так багато на світі горя, Люди! Будьте взаємно красивими. Пам’ятка «Як зупинити насильство».
|
Пошук
Календар
Архів записів
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||