Неділя, 28.04.2024, 08:23
Вітаю Вас Гість | RSS

                       Сайт Дзензелівської школи     Електронна адреса: Dzen_sh@ukr.net    



 

                                                                

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Презентація досвіду роботи вчителя математики Дзензелівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст

 

Презентація досвіду роботи  вчителя математики  Дзензелівської  загальноосвітньої  школи  І-ІІІ  ступеня  Маньківської  районної  ради  Черкаської  області

Візір  Людмили  Василівни

Своїм професійним кредо вважає таке:

Любити те, чим займаєшся, пишатися тим, що зроблено, і рухатися далі.

Темою  досвіду є “Розвиток особистості на уроках математики методами і засобами інноваційних підходів до навчання, які сприяють підвищенню позитивної мотивації та активності у навчальній діяльності”.

Тема досвіду обрана  невипадково, а у зв'язку із тим, що працюючи в звичайній школі зрозуміла, що далеко не всі діти бажають і можуть знати математику на високому рівні. Досить часто їм вистачає і середнього та достатнього рівнів, і прикро казати, інколи навіть і низького рівня вистачає. Багато хто з дітей та їх батьків вважає математику занадто складною для розуміння і непотрібною в житті наукою.

Проте  вважає, що математика в школі вивчається не виключно для того, щоб вміти розв'язувати задачі певного типу чи скласти іспит, а для того щоб людина була розвиненою, культурною, освіченою, логічно міркуючою та такою, що може послідовно викладати свої думки, і вирішувати будь-які задачі, що ставить перед нею життя.

 

Саме тому на певному етапі  звернулася до психології і почала з'ясовувати, яким саме чином можна вплинути на учнів, підвищити їх зацікавленість до математики.

Зазвичай, на дітей впливають через свідомість, змушуючи їх міркувати, намагаючись зрозуміти розв'язання задачі після пояснення вчителя. Але можна робити й інакше, можна впливати на увагу і пам'ять через більш низький рівень психіки – відчуття, сприйняття, емоції, почуття, мотиви, дії, уявлення, мову. Саме це  і обрала напрямком впливу.

 

У цілому особистість може змінюватися під впливом таких факторів як середовище, спадковість та виховання. Зрозуміло, що біологічний чинник спадковості не піддається силам вчителя, а створення середовища і виховання певної спрямованості значно підвищує активність самої особистості, змінюючи її власне Я.

 

 

На практиці основною метою  роботи вчительки  є створення позитивного навчального досвіду в учнів, які навчаються на різних рівнях успішності. Цей досвід створюється за допомогою методів і прийомів продемонстрованих на  рисунку. Розглянемо більш детально всі аспекти

 

 

Постійна увага до власної поведінки на уроці – поведінка учителя має бути передбачуваною для дітей, стабільною і системною. Введення і дотримання певних правил є невід'ємною частиною її  уроків.

Позитивна атмосфера на уроці, що досягається і поведінкою учителя, і проведенням певних вправ спрямованих на позитивне ставлення до інших і до себе.

Приділення уваги формуванню навичок спілкування у навчальній діяльності. Для цього використовуються тренінгові, інтерактивні технології.

Особлива увага приділяється формуванню математичного доказового мовлення. На уроках  цілеспрямовано працює  з розвитком мовлення учнів – усного і писемного. Сприйняття математики як частини культури є ще одним важливим аспектом  її  діяльності. Як  зазначає  Людмила  Василівна , математика досить часто сприймається як надто складна і непотрібна наука, ну хіба, що гроші в магазині порахувати чи ЗНО скласти. Для того, щоб розвіяти цей стереотип  працює в напрямку розвитку сприйняття математики як культурної цінності, загальнолюдського надбання, засобу для вирішення різних завдань, що ставить перед нами життя.

Для того, щоб створити підґрунтя для означених напрямків втілення досвіду  пильну увагу приділяє позитивній навчальній мотивації, яка створюється усно або за допомогою спеціальних вправ, або через спеціальну подачу змісту.

Все вище зазначене спрямоване на створення у дитини позитивного навчального досвіду, пов'язаного з математикою та учителем математики. І в цілому ті діти, що навчаються у вчительки, не зважаючи на оцінку з математики та складність матеріалу, ставляться до математики якщо не з любов'ю, то однозначно з повагою, і більшість з них називає її своїм улюбленим предметом.

 

На практиці психологічний аспект реалізації педагогічного досвіду полягає в доцільному обранні методів і засобів з різних інноваційних підходів до навчання, треба зауважити, що обрання методів та засобів відбувається не лише у відповідності до цілей уроку, а й до можливостей учнів. Так далеко не всі учні можуть працювати, наприклад, в групі чи розв'язувати завдання підвищеної складності.

 

В цілому представлений досвід знаходиться на діяльнісному етапі,  вчителька адаптує і запроваджує те, що зроблено і систематизовано у власних підходах до викладання математики.

Загалом поширення досвіду відбувається через  семінари, тренінги, виступи на нарадах різного рівня,  ярмарок педагогічних ідей.

 

 

 

На сьогоднішньому етапі розробки  педагогічного досвіду хотілося б зробити такі висновки:

Розвиток особистості школярів є важливою складовою роботи учителя математики і має, інколи, більший потенціал ніж бажання навчити дітей розв'язувати тригонометричні рівняння.

Можливості учнів та дитячого колективу мають бути основою для обрання інноваційних методів та засобів в процесі вивчення математики.

При цьому слід більше уваги приділяти тим прийомам, що підвищують пізнавальну активність учнів та створюють позитивну мотивацію.

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Copyright vvm © 2024
Конструктор сайтів - uCoz